serwis

PLUM ELEKTRONIKA
Jesteśmy częścią
wielkich projektów

Wsparcie serwisowe to jeden z etapów współpracy z Plum. Wybierając nasze sterowniki, masz dostęp do pełnej opieki serwisowej. Przykładamy dużą wagę do szybkości i jakości świadczonego wsparcia.
Nasi serwisanci odpowiedzą na Twoje zgłoszenie tak szybko jak to możliwe. Potrzebujesz pomocy serwisowej ze sterownikiem Plum? Jesteśmy gotowi! Wypełnij formularz kontaktowy poniżej lub skontaktuj się z nami bezpośrednio przez telefon.

 

serwis
plum

Pracujemy od poniedziałku
do piątku od 7:00 do 16:00

zgłoszenia
serwisowe

tel: +48 85 749 70 08
e-mail: service.hvac@plum.pl

zakup
urządzenia

tel: +48 85 749 70 08
e-mail: serwis.zamowienia@plum.pl

adres
do wysyłki

PLUM Sp. z o.o.,Wspólna 19,
Ignatki, 16-001 Kleosin, Polska

zgłoszenie serwisowe

Do złożenia zgłoszenia serwisowego przygotuj nazwę i typ oraz numer UID urządzenia. Jeśli w instalacji podłączony jest moduł internetowy, przygotuj jego numer UID lub numer seryjny.

FAQ

brak połączenia
ze sterownikiem

Dlaczego moduł ecoNET nie łączy się ze sterownikiem (nie świeci się druga od góry lampka na module ecoNET)?

  1. Sprawdź, czy przewód ecoLINK jest prawidłowo wpięty między moduł internetowy, a sterownik. Koniec przewodu z wtyczką USB musi być wpięty do modułu ecoNET, zaś drugi koniec musi być połączony z modułem głównym sterownika. W przypadku sterowników ecoVENT i ecoTRONIC interfejs ecoLINK należy podłączyć równolegle z panelem w moduł główny. Podłączenie interfejsu w inne gniazdo niż panel – np. ISO, będzie skutkowało brakiem komunikacji. W sterownikach do central wentylacyjnych i w sterownikach do pomp ciepła dopuszcza się podłączenie interfejsu ecoLINK do panelu sterującego.
    W sterownikach do kotłów serii ecoMAX interfejs ecoLINK należy podłączyć równolegle w gniazdo panelu lub do gniazda przeznaczonego do komunikacji z ecoSTER (należy użyć przejściówek/adapterów dostarczonych w zestawie). Podłączenie modułu ecoNET do gniazda przeznaczonego do komunikacji z sondą Lambda lub modułu B (oraz podłączenie do któregokolwiek gniazda w module B lub C) będzie skutkowało brakiem komunikacji.
  2. W przypadku, gdy do połączenia sterowników ecoVENT i ecoTRONIC użyjemy interfejsu ecoLINK fabrycznie bez złącza RJ (lub zmodyfikowanego interfejsu z uciętą końcówką RJ) należy zwrócić uwagę na prawidłowe, zgodne z rozpiską, połączenie przewodów. UWAGA! Występują dwie wersje oznaczeń – zawsze należy zwracać uwagę na nalepkę znajdującą się przy odizolowanych przewodach.
  3. Jeżeli ponad wszelką wątpliwość udało się ustalić, że sam sposób połączenia jest prawidłowy należy wykluczyć usterkę interfejsu ecoLINK lub adaptera/trójnika. Jeżeli dysponujemy komputerem z zainstalowanym programem ecoUPDATER możemy sprawdzić, czy jesteśmy w stanie odczytać dane sterownika przy pomocy interfejsu ecoLINK. Jeżeli w programie ecoUPDATER nie widzimy sterownika lub komputer nie widzi portu COM oznaczonego jako „USB serial port”. W takim przypadku należy wymienić interfejs ecoLINK.
  4. Jeżeli pomimo wymiany interfejsu ecoLINK moduł ecoNET nadal nie może nawiązać połączenia ze sterownikiem należy zweryfikować, czy dany moduł ecoNET współpracuje z tym konkretnym modelem sterownika (moduły ecoNET przeznaczone do współpracy z pompami ciepła i rekuperacją nie będą współpracowały ze sterownikami kotłowymi i sterownikami solarnymi).

Dlaczego sterownik nie zapamiętuje wpisywanych parametrów sieci Wi-Fi?

  1. Upewnij się, że po wpisaniu nazwy sieci/hasła wybór został zatwierdzony poprzez naciśnięcie przycisku Enter.
    Uwaga! Ze względów bezpieczeństwa, po wpisaniu i zatwierdzeniu hasła po ponownym wejściu w pole edycji wcześniej zapisane hasło nie będzie wyświetlane.
  2. Upewnij się, że nazwa sieci (SSID) i hasło zostały wpisane z zachowaniem wielkości liter, wszystkich znaków specjalnych i spacji.
  3. Jeżeli mimo prawidłowego wpisania i zatwierdzenia wszystkich parametrów w zakładce „Informacje” w Menu głównym, w karcie „Informacje Wi-Fi” wyświetla się błędna nazwa sieci (np. ciąg przypadkowych znaków), skontaktuj się z nami pod adresem: service.hvac@plum.pl. W treści wiadomości opisz problem oraz podaj dokładne wersje programów, które są widoczne w menu głównym w sterowniku.

moduł
ecoNET

Dlaczego pomimo wpisania prawidłowych parametrów sieci moduł ecoNET nie może nawiązać połączenia z siecią Wi-Fi?

  1. Upewnij się, że nazwa sieci (SSID) i hasło zostały wpisane z zachowaniem wielkości liter, wszystkich znaków specjalnych i spacji.
  2. Upewnij się, że próbujesz połączyć się z siecią2.4GHz, ponieważ ecoNET pracuje właśnie na tym konkretnym paśmie.
  3. Sprawdź parametry sieci w routerze domowym. W tym celu należy zalogować się do routera – dane logowania są najczęściej podane na nalepce znamionowej umieszczonej na routerze.
    W ustawieniach Wi-Fi zmień wybór z „Wybór automatyczny” na:
  • kanał na dowolny z zakresu 1-10
  • szerokość pasma na 20MHz

Uwaga! Niektórzy dostawcy Internetu nie zezwalają użytkownikom na modyfikację ww. parametrów. W takim przypadku należy zwrócić się do administratora sieci.

  1. W ustawieniach routera sprawdź, czy nie jest włączone filtrowanie MAC adresów i dodaj MAC adres modułu ecoNET do listy urządzeń zaufanych.
  2. Sprawdź, czy w routerze jest włączona usługa DHCP. Włączenie DHCP jest konieczne do prawidłowej pracy modułu ecoNET.
  3. Jeżeli mimo zmiany ustawień routera moduł ecoNET nadal nie łączy się z siecią Wi-Fi, spróbuj skonfigurować parametry sieci korzystając z punktu dostępowego w smartfonie wg instrukcji „konfiguracja ecoNet”.

Dlaczego na stronie ecoNET24 pojawia się komunikat „Blocked device” lub „Moduł internetowy nie współpracuje…”

W przypadku wystąpienia któregokolwiek z poniższych komunikatów, należy wysłać wiadomość na adres: service.hvac@plum.pl razem ze zdjęciem tabliczki znamionowej sterownika oraz zdjęciem modułu ecoNET z widocznym numerem seryjnym (numer zaczyna się na 100).

Masz problem z rejestracją urządzenia w ecoNET24?

  1. Należy upewnić się, czy dane sieci zostały wpisane w regulatorze głównym. UID nie będzie widoczny, jeżeli moduł internetowy nie połączył się z siecią.
  2. Jeśli po wpisaniu numeru UID pojawia się komunikat „Urządzenie nie może być dodane, ponieważ jest w posiadaniu innego użytkownika”, należy wysłać zdjęcie ekranu sterownika z widocznym numerem UID na adres: hvac@plum.pl
  3. Jeśli po wpisaniu numeru UID pojawia się komunikat „Brak urządzenia w systemie. Sprawdź, czy jest ono poprawnie podłączone do Internetu”, upewnij się, czy numer UID został wpisany prawidłowo, tj.:
  • czy nie użyto litery o w numerze UID (używana jest wyłącznie cyfra 0)
  • czy podczas wpisywania nie została pomylona cyfra 1 z wielką literą i
  • czy na początku lub końcu wprowadzanego numeru nie ma spacji

Następnie sprawdź, czy sterownik ma połączenie z serwerem (tj. czy pali się czwarta kontrolka na module ecoNET). Dodatkowo sprawdź, czy sterownik ma połączenie z serwerem logując się lokalnie. Odczytaj adres IP ze sterownika (zakładka Informacje), a następnie wprowadź adres IP.

  1. Jeśli po rejestracji i wypełnieniu formularza zgody na przetwarzanie danych osobowych nie da się przejść dalej, prawdopodobnie nie zostały zaznaczone wszystkie wymagane pola (pola obowiązkowe są oznaczone gwiazdką). Należy dokładnie przeczytać formularz i zaznaczyć brakujące pole.
  2. Jeśli po próbie zalogowania otrzymasz komunikat „Konto jest nieaktywne. Aby wysłać wiadomość aktywacyjną ponownie: kliknij tutaj.”, należy nacisnąć przycisk. Na podany w formularzu adres e-mail zostanie wysłana wiadomość z linkiem aktywacyjnym. Możliwość zalogowania na konto będzie możliwa jedynie po przejściu pełnej procedury aktywacyjnej.

W przypadku, gdy wiadomość aktywacyjna, wysłana z adresu alert@econet24.com, nie dotarła na pocztę mailową, sprawdź folder spam/wiadomości niechciane.
Jeżeli pomimo wykonania wyżej wymienionych czynności nadal nie udaje się dokończyć procesu rejestracji, wyślij wiadomość na adres: service.hvac@plum.pl w treści opisując problem, podając dane kontaktowe (imię i nazwisko), numer telefonu, adres e-mail na który było zakładane konto oraz numer UID sterownika.

Przy logowaniu na konto pojawia się komunikat „Urządzenie nieaktywne”. Co to znaczy?

Należy sprawdzić, które kontrolki świecą się na module ecoNET:

  1. Jeżeli nie pali się druga kontrolka od góry (połączenie ze sterownikiem), postępuj wg wskazówek z punktu „Dlaczego moduł ecoNET nie łączy się ze sterownikiem (nie świeci się druga od góry lampka na module ecoNET)?
  2. Upewnij się, że sieć została skonfigurowana zgodnie ze wskazówkami z punktu: „Dlaczego pomimo wpisania prawidłowych parametrów sieci moduł ecoNET nie może nawiązać połączenia z siecią Wi-Fi?
  3. W przypadku problemów z połączeniem z siecią Wi-Fi, sprawdź poziom sygnału Wi-Fi w miejscu, gdzie zamontowany jest ecoNET. W tym celu najlepiej wykorzystać smartfon połączony z tą samą siecią Wi-Fi. W polu adresu przeglądarki (domyślna, Chrome, Safari, FireFox) należy wpisać adres IP modułu ecoNET (możliwy do odczytania z menu „Informacje Wi-Fi” w sterowniku lub z ustawień routera). Następnie, po zalogowaniu (domyślny Login/hasło: admin/admin) będziemy w stanie odczytać rzeczywisty poziom sygnału docierający do modułu ecoNET.

Uwaga! Zaleca się, aby poziom sygnału nie spadał poniżej 20%. Aby uzyskać jak najlepszą jakość sygnału, zarówno moduł ecoNET, jak i interfejs ecoLINK należy montować z dala od metalowych powierzchni (takich jak obudowa kotła), unikać montażu na metalowych elementach armatury hydraulicznej, a także odsunąć od wszelkich możliwych źródeł zakłóceń, takich jak przewody wysokonapięciowe, wentylator i innych urządzeń elektrycznych.

  1. W celu dokładnego zdiagnozowania momentów w których zanika połączenie, zaloguj się do ecoNET24.com i wyświetl historię danych. Wybierz interesujący Cię okres i zaznacz wyświetlanie punktów pomiarowych. Pamiętaj, że przy prawidłowej pracy punkty pomiarowe są zapisywane w historii danych z około pięciominutowym interwałem. Pozwoli to na stwierdzenie, czy w zanikaniu sygnału występują jakieś nieprawidłowości np. sygnał zanika w momencie uruchomienia jakiegoś urządzenia w gospodarstwie domowym (spawarka, urządzenia zasilane kiepskiej jakości zasilaczami itp.).
  2. Zdarza się, że z różnych powodów moduł ecoNET nie może połączyć się z routerem. W takim przypadku, zresetuj moduł ecoNET oraz router domowy.
  3. Pamiętaj, że moduł ecoNET pracuje tylko w paśmie 2,4GHz. Sieć należy skonfigurować tak, aby to pasmo było cały czas dostępne. (Np. routery DualBand nadają sygnał Wi-Fi zarówno z częstotliwością 2,4GHz jak i 5GHz).

problemy z podajnikiem/panelem pokojowym/
mieszaczem/buforem/wentylatorem

Co zrobić gdy podajnik, pompa itd. działa/nie działa bez przerwy?

Na panelu sterownika, wejdź w ręczne sterowanie (kocioł musi być wygaszony, w innym wypadku funkcja nie będzie dostępna). Włącz/wyłącz osprzęt na żądanie. Jeżeli osprzęt działa prawidłowo, przyczyny należy szukać w ustawieniach sterownika. W przypadku braku reakcji prawdopodobnie uszkodzeniu uległ tor elektryczny. Niektóre kotły retortowe dają możliwość wyłączenia podajnika i wentylatora z poziomu menu głównego. Należy sprawdzić te ustawienia w menu użytkownika (Uwaga! Wyłączenie wentylatora blokuje również działanie podajnika).

Jak skalibrować poziom paliwa?

  1. Napełnij zasobnik do pełna.
  2. Wejdź do menu głównego Ustawienia kotła, następnie wybierz poziom paliwa, następnie wybierz kalibracja i ustaw na 100 %. Zatwierdź zmianę.
  3. Następnie poczekaj, aż w zbiorniku paliwa skończy się opał. (W tym czasie może wyświetlać się monit o niskim poziomie paliwa. W przypadku pojawienia się komunikatu „Czy chcesz ustawić poziom paliwa na 100%” należy wcisnąć przycisk „Nie”!)
  4. Jeżeli skończył Ci się opał w zbiorniku, wejdź do menu głównego Ustawienia kotła, następnie wybierz poziom paliwa, następnie wybierz kalibracja i ustaw na 0 %. Zatwierdź zmianę.
  5. Uzupełnij paliwo w zbiorniku.
  6. Na ekranie głównym przytrzymaj wciśnięte pokrętło lub przyciśnij dłużej ikonkę zbiornika paliwa do pokazania się komunikatu „Czy chcesz uzupełnić poziom paliwa do 100%”. Zatwierdź.

Sterownik rejestruje ilość obrotów od momentu zasypania do pełna do końca paliwa. Na tej podstawie, po ponownym zasypaniu, sterownik  jest w stanie w przybliżony sposób określić poziom paliwa. Przy każdym kolejnym uzupełnianiu opału wystarczy przytrzymać gałkę na ikonie zbiornika, nie wchodząc do menu kalibracji w menu głównym.

Mam problem z panelem pokojowym (przygasa ekran/ panel się resetuje, nie ma transmisji)

W przypadku jakichkolwiek przerw w transmisji, przygasania ekranu, resetowania się panelu pokojowego, w pierwszej kolejności podłącz panel pokojowy w kotłowni, blisko sterownika, na krótkim przewodzie. Dzięki temu sprawdzisz, czy nie jest uszkodzony przewód łączący ecoSTER ze sterownikiem.
Możliwym rozwiązaniem jest zmniejszenia jasności wyświetlacza, aby zredukować pobór prądu przez panel.
Ostatnim możliwym rozwiązaniem jest użycie zewnętrznego zasilacza.

Temperatura zadana na CWU wynosi 8⁰C i nie ma możliwości jej zmiany.

W panelu pokojowym ustawiono tryb przeciwzamrożeniowy. Należy zmienić tryb pracy.

Dlaczego nie widać ustawień mieszacza/bufora itp.?

Sprawdź, czy czujnik jest wpięty prawidłowo.
Często zdarza się, że czujnik zamontowany jest w niewłaściwe gniazdo. W sytuacjach budzących wątpliwości, nie należy polegać tylko na nalepce. Należy policzyć „śrubki” żeby określić, czy czujnik jest wpięty we właściwe miejsce. Dodatkowo wszystkie czujniki w sterowniku są tego samego typu (poza pogodówką i czujnikiem spalin), dlatego podczas diagnostyki można dowolne czujniki zamienić miejscami aby sprawdzić, czy błąd leży w samym czujniku, czy jest coś nie tak w torze pomiarowym.

Dlaczego nie działa podajnik i wentylator?

Prawdopodobnie kocioł uległ przegrzaniu i zadziałał ogranicznik temperatury bezpieczeństwa STB. Ogranicznik STB jest podłączony pod zaciski 1- 2 w module. Należy odkręcić czarny kapturek, a następnie wcisnąć biały przycisk. Jeżeli przycisk STB nie jest widoczny nigdzie na obudowie sterownika, jego umiejscowienia należy szukać w dokumentacji kotła.

Pojawił się alarm ,,Uszkodzony system podawania paliwa”. Co robić?

W sterownikach na płycie głównej zaimplementowany jest dedykowany układ elektroniczny sprawdzający poprawną pracę układu sterowania podajnikiem (wykrywa zarówno brak pracy podajnika, jak i pracę ciągłą). Najprościej wywołać ten alarm uruchamiając tryb pracy/rozpalania bez podłączonego podajnika.

Należy spróbować uruchomić sterownik ze sztucznym obciążeniem – np. podłączoną w miejscu podajnika żarówką (najlepiej tradycyjną, żarnikową) – jeżeli przez co najmniej 10 minut będzie pracował prawidłowo usterka będzie leżała w podłączeniu/podajniku.

Pompa CWU cały czas pracuje. Co może być przyczyną?

Jeżeli temperatura zadana na CWU została osiągnięta (należy zwrócić uwagę również na histerezę), a mimo wszystko pompa cały czas się nie wyłącza, uszkodzeniu prawdopodobnie uległ tor pracy pompy CWU. Jeżeli pompa w sterowaniu ręcznym działa prawidłowo (tzn. włącza się i wyłącza), a mimo to pracuje po osiągnięciu temperatury zadanej CWU, sprawdź sprawdzić wartość parametru „wydłużenie pracy CWU” w Menu serwisowym. Wydłużona praca pompy ma za zadanie odebrać nadmiar ciepłą z wygaszającego się kotła po załadowaniu zasobnika CWU.

Czy istnieje możliwość sterowania instalacją zdalnie?

Tak, należy w pierwszej kolejności skontaktować się z producentem urządzenia HVAC. Należy pamiętać, że każdy moduł ecoNET jest kustomizowany.

Jaki typ czujników jest zastosowany? O ile obiegów mogę rozszerzyć instalację?

Do każdego urządzenia dołączana jest instrukcja obsługi w której są opisane wykorzystane rodzaje czujników. W razie problemów należy skontaktować się z producentem urządzenia HVAC lub napisać e-mail na service.hvac@plum.pl z uwzględnieniem modelu oraz numeru seryjnego sterownika.

inne
problemy

Po próbie zarejestrowania konta na stronie www.econetcloud.eu nie otrzymałem linku aktywacyjnego na wskazane konto e-mail, co powoduje pokazywanie się komunikatu o zablokowaniu konta.

Prześlij e-mail niezarejestrowanego konta na adres: service.hvac@plum.pl.

Panel sterujący SCP V przestał łączyć się z serwerem (miga dioda Wi-Fi). Nie pomaga restart urządzenia.

Połącz się z panelem poprzez aplikację ecoNEXT, a następnie zaktualizuj urządzenie poprzez tę aplikację oraz sprawdź poprawność wpisanych danych sieci Wi-Fi.

Aplikacja ecoNEXT nie wyszukuje urządzenia.

W telefonie wyłącz transmisję danych oraz Wi-Fi. Moduł Bluetooth musi zostać włączony.

Nie ma połączenia z urządzeniem, ale jest połączenie z bramką internetową.

  • Sprawdź, czy urządzania są ze sobą fizycznie połączone lub czy przewód nie jest poluzowany.
  • Sprawdź, czy urządzenie jest podpięte do zasilania.
  • Sprawdź, czy wystąpił błąd programowy urządzenia lub bramki internetowej oraz czy urządzenie straciło komunikację z bramką internetową. Zrestartuj bramkę internetową stacjonarnie poprzez wyłączenie i ponowne włączenie urządzenia.
  • Sprawdź, czy została utrzymana prawidłowość w podłączeniu D+ i D-

Jeżeli powyższe punkty nie pomogły, zgłoś występujący błąd na e-mail service.hvac@plum.pl

Próba połączenia z linkiem do instalacji kończy się błędem: "Nie udało się znaleźć instalacji. Proszę wybrać instalacje z listy."

Problemem jest brak synchronizacji czasu systemowego z serwerem AWS. Aby rozwiązać problem należy zsynchronizować czas w komputerze z serwerem.
W systemie Windows 10, wybierz opcję Start > Ustawienia > Czas i język > Data i godzina. W lewym, dolnym roku naciśnij “Synchronizuj teraz”.

Dlaczego nie mam możliwości zmiany jednego z parametrów?

Prosimy o przesłanie zgłoszenia na service.hvac@plum.pl z konkretnym wskazaniem, o który parametr chodzi oraz o podanie numeru instalacji.

Jeśli mimo wszystko nie udało się rozwiązać problemu/ów, w takim wypadku skontaktuj się z naszymi doradcami: service.hvac@plum.pl .

Wypełnij formularz,
aby przesłać zgłoszenie serwisowe lub złożyć zapytanie ofertowe.

    Administratorem Twoich danych jest PLUM Sp. z o.o. z siedzibą w Ignatkach, ul. Wspólna 19, 16-001 Kleosin. Twoje dane przetwarzane są w celu udzielenia odpowiedzi na zapytania kierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego lub podanych danych kontaktowych oraz w celu zabezpieczenia ewentualnych roszczeń, co stanowi nasze prawnie uzasadnione interesy. W przypadku gdy zgłoszenie związane jest z łączącą nas z Tobą umową celem przetwarzania Twoich danych osobowych jest realizacja tej umowy. Jeśli wyraziłeś zgody marketingowe Twoje dane są przetwarzane dodatkowo w celu prowadzenia z Tobą komunikacji marketingowej wybranym przez Ciebie kanałem komunikacji. Masz prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz TUTAJ.

    Wyrażam zgodę na przesyłanie przez PLUM Sp. z o.o. z siedzibą w Ignatkach, ul. Wspólna 19, 16-001 Kleosin (PLUM) na podany w formularzu adres poczty elektronicznej wiadomości e-mail zawierajacych informacje handlowo – marketingowe dotyczące PLUM, w tym informacje o zakresie działalności PLUM oraz oferowanych przez PLUM produktach i usługach oraz promocjach, co wiąże się z używaniem telekomunikacyjnych urządzeń końcowych, których jestem użytkownikiem.

    Wyrażam zgodę na przesyłanie przez PLUM Sp. z o.o. z siedzibą w Ignatkach, ul. Wspólna 19, 16-001 Kleosin (PLUM) na podany w formularzu numer telefonu wiadomości SMS/MMS zawierajacych informacje handlowo – marketingowe dotyczące PLUM, w tym informacje o zakresie działalności PLUM oraz oferowanych przez PLUM produktach i usługach oraz promocjach, również przy użyciu automatycznych systemów wywołujących, co wiąże się z używaniem telekomunikacyjnych urządzeń końcowych, których jestem użytkownikiem.

    Wyrażam zgodę na wykonywanie przez PLUM Sp. z o.o. z siedzibą w Ignatkach, ul. Wspólna 19, 16-001 Kleosin (PLUM) połączeń telefonicznych na podany w formularzu numer telefonu w celu przekazywania informacji handlowo - marketingowych dotyczących PLUM, w tym informacji handlowo-marketingowych dotyczących działalności PLUM oraz oferowanych przez PLUM produktów i usług, również przy użyciu automatycznych systemów wywołujących, co wiąże się z używaniem telekomunikacyjnych urządzeń końcowych, których jestem użytkownikiem.